Sedapnya Mi Spiral Carbonara Mushroom Prego

As Salam,
Sedapnya Mi Spiral Carbonara Mushroom Prego- Sekali sekala saya dan family memang suka mencuba masakan atau hidangan western yang mudah-mudah.Contohnya baru-baru ni, Encik Suami mintak saya cuba buat Carbonara Mushroom Prego dengan menggunakan Spiral mi.Dah nama tekak orang melayu ( lidah jawa lebih tepatnya) mesti macam pelik jugak.Kot anak-anak aku makan ke idak mi spiral ni.Bergulung bagai mi ni kan.haha.

 Mi Spiral Carbonara Mushroom Prego

Ada sesetengah orang memang lebih suka buat sos mushroom ni homemade punya.Tapi saya pulak lebih suka beli di pasaraya sos mushroom yang dah siap tinggal masukkan je dalam bahan-bahan yang kita tumis nanti.Lagipun, saya suka hidangan yang ringkas, cepat untuk disiapkan dan sedap sebab banyak benda lain lagi saya boleh buat kat rumah.kihkih.Dasar pemalas kann.ciss.

Spiral mi without Carbonara Mushroom Prego

Bahan-Bahan yang digunakan untuk membuat kuah Carbonara Mushroom. Saya letak bawang besar dan juga bawang holland, bawang putih dan cili padi:) Tambahan isi ayam dan juga sosej.Saya sediakan hidangan ni untuk ahli keluarga saya seramai 7 orang, dengan dua tin mushroom prego dan satu bungkus mi spiral 400g. Macam nak kenduri kesyukuran ko..haha.

saya guna jenama mi spiral Kimball dan carbonara mushroom Prego.Kenapa tak guna Spiral Prego punya eh? Hok jenama kimball lagi murah beb.kiki.

Spiral mi yang dah siap direbus.Time nak rebus mi spiral ni jangan lupa ko masukkan minyak zaitun dalam dua sudu makan dan secubit garam.Bila air dah mendidih. barulah ko masukkan spiral mi.

Yay!! dah siap kuah mushroom carbonara saya:) langkah memasak ada kat tin prego tu.Ko ikut je.Macam saya ni menderhaka sikit bab bahan yang saya masukkan sebab saya tambah cili padi dan black pepper sikit.Geng pedas katakan.Kalau tidak, kuah carbonara ni sebenarnya berlemak.

Jemput makan semua:)

Selamat mencuba kalau anda juga suka akan hidangan western yang ringkas macam  Mi Spiral Carbonara Mushroom Prego:)

Post a Comment

0 Comments